Tillbaks i larmet och stöket

Sen drygt en vecka är vi tillbaks i vårt Mumbai-hemma. Tillbaks hemma i stökiga, väsniga, myllriga, smutsiga, förorenade och dammiga Mumbai. Men också i glada, vänliga, spännande, varma och färgstarka Mumbai. Vi hade ett fantastiskt jullov hemma på Värmdö, och jag trodde nog att det skulle kännas ganska jobbigt att resa åter till vardags-verkligenheten här i Indien. Men det har varit helt ok! Förutom en fruktansvärd jetlag förra veckan har vi snabbt kommit in i vardagen med jobb, skolor och allt annat här. Och lägenheten börjar bli ordentligt inbodd och känns verkligen som vårt hem.

Det som kändes jobbigast innan vi åkte till Sverige var den dåliga luften. Men nu jag har lite förlikat mig med det och dessutom hade Patrik köpt ytterligare en luftrenare av värsting-modell när vi var borta, så nu har vi i alla fall har gjort vad vi kan för luften inomhus. Jag har en egen luftrenare i mitt rum, vilket gör att jag gärna tillbringar min tid där. Tyvärr är luften fortfarande riktigt dålig i Mumbai de flesta dagar, så utomhusaktiviteter känns inte så lockande.

Nedan lite bilder från vår balkong i stadsdelen BKC :)






Nu i vår ser vi fram emot att ta emot lite fler besök till Guesthouse Riese Indian edition :) Om bara några veckor kommer Misan, vår mest flitiga gäst! Det skall bli fantastiskt roligt! Och senare kommer förhoppningsvis fler nära och kära som vill uppleva lite av detta fantastiska land. Vi har också flera resor inbokade, framför allt när barnen har skollov. Det känns bra. Vårterminen kommer att delas upp i olika små pass som vi kan se fram emot när det känns lite för stökigt här. Man behöver ta lite pauser härifrån.


För pojkarna är det full fart i skolan och det är ju toppen! Johannes har kommit med i badminton-laget så han får åka till Sri Lanka och tävla om några veckor. Han har ju annars fullt upp med IB, men börjar också se att det faktiskt inte är så lång tid kvar på hans skoltid. Det kommer att gå fort! Sebastian är flitig med saxofonen och funderar på att gå med i jazzbandet på skolan.

Jag redan sen vi kom tillbaks gjort en massa olika saker och haft en ganska full kalender. Och det finns så mycket att göra och upptäcka här. Jag är väldigt glad för alla jag lärt känna som gärna delar med sig av upptäckter och erfarenheter. Så det känns som att jag kommer att kunna sysselsätta mig ganska bra under våren :) Och så har jag ju min egen ateljé där jag kan krypa in och bara vara med mina pärlor och tyger och där jag får massor av tid att skapa. Lyxigt. Måste fortfarande komma igång med keramiken. Snart, snart...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Personliga möten i slummen

Monsun-kaos!