Incredible India

Förra helgen firade skolan Incredible India. Vilket fantastiskt arrangemang! Eftersom det är vårt första år här så visste vi inte riktigt vad vi skulle förvänta oss, men det var en underbar kväll som hyllade vårt värdland med massor av sång, dans och musik. Ute på fotbollsplanerna hade skolan och föräldraföreningen ordnat med scen, utsmyckning, ljudanläggningar, storbilds-skärm och dessutom dukat upp massor av indisk mat.

De allra flesta var klädda i indiska kläder. Jag valde sari och hade ägnat veckan åt att få den sydd och skaffa de rätta tillbehören. Flera kvällar tränade jag med hjälp av Youtube att sätta på den. Det gick ganska bra, men sen bad jag ändå min supertrevliga granne Asha om hjälp. Och fick dessutom låna lite guld-bangels från henne, eftersom man absolut måste ha indiska smycken till en sari. Halsband och örhängen hade jag själv. Mina smycken gör sig väldigt bra i det här landet, det är nog faktiskt här de passar bäst! Johannes och Sebastian hade på sig varsin Modi-väst. Johannes var tveksam till om han verkligen behövde vara med eftersom han har en lite avog inställning till allt som är indiskt, men tyckte ändå att det var en rätt cool kväll och kände sig riktigt snygg i sin skräddarsydda väst. Eftersom Sebbe skulle spela med bandet så var det en bra ursäkt dessutom. Sebbe kände sig också fin, men tyckte nog att hans kläder var lite plain i jämförelse med vissa av hans kompisars.

Efter en traditionell öppnings-cermoni med ljuständning av rektorerna så spelade bandet, kören sjöng och sen följde en rad uppträdanden i form av dans och musik. Bäst var alla dansnummer med stora och små! En grupp mammor framförde en Bollywood-dans som var fantastisk. Jätteroligt att få ta del av den indiska kulturen på detta sätt. Och min sari satt på hela kvällen :) I veckan hade Times of India (världens största engelskspråkiga tidning) en halvsida med text och bilder från kvällen!















Kommentarer

  1. Så roligt att se bilder med alla färger. Och din fina familj! Läser med förtjusning om dina upplevelser.
    Lena S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du läser Lena!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Personliga möten i slummen

Monsun-kaos!